tisdag 8 mars 2011

Prao V.10 dag 2

Idag har jag varit hos grisarna. Jag började hjälpa till att strö i ''BB'' stallet. BB menas att suggorna har sin första 2-3 veckor med sina kultingar där i detta stall. Efter vi hade strött så forade vi dom också. När de hade fått mat och allt så gick vi och strödde i familje stallet. Det bestod av 3 avdelningar. I första avdelningen var suggorna och kultingarna som kom från BB. Andra avdelningenen var de grisar som precis hade separerats från suggorna. Tredje avdelningen var de sista grisarna innan de skulle till slaktsvinstallet. Det  var de sista stall som grisarna var i innan slakt.
Idag har jag också hjälpt till med seminering=konstgjord befruktning på suggorna och lite allmän ''uppfräshning'' av stallet. Denna dag har också varit rolig och jag har lärt mig mycket mer om grisar. Imorgon ska jag till korna, ser fram emot detta.  

1 kommentar:

  1. Det låter som du är på rätt ställe. Du verkar trivas och får göra saker som du gillar. Samtidigt verkar det som att du verkligen får vara aktiv.
    Hoppas det fortsätter i samma stil! Ha det bra!

    SvaraRadera